Песните в албума:

1. Ode To The Sun
2. Bug Eyes
3. Catch Without Arms
4. Not That Simple
5. Zebra Skin
6. Tanbark
7. Sang Real
8. Planting Seeds
9. Spitshine
10. Jamais Vu
11. Hungover On A Tuesday
12. Matroshka
Dredg
Catch Without Arms
Година: 2005
Лейбъл: Interscope Records
Държава: САЩ
http://www.dredg.com
Отново ми предстои да затая дихание и да събера мислите си. Своебразният хаос настъпи в следствие на от изневиделица появилия се нов албум на Dredg. Кои са те ли? За някои все още непознати, за други колоситe на емоциално силно зарадения алтернатив/рок. И все пак - групата твори още от началото на 90-те, докато са колежани. През 97 издават самостоятелно EP-то Orph и малко след това подписват договор с Insterscope. Първият им албум Leitmotif (1999) е в духа на агресивния и същевременно хаотично-меланхоличен emo core. Oще тогава обаче проблясват моментите, търсещи мелодично 'разрешение'. Вече добилият култуов статус албум El Cielo (2002, в превод: Небето) открива една невероятна промяна в творческото развитие на групата, музикалният им светоглед изведнъж добива прекрасни форми, идеите им стават всеобхватни, осъществяването - концептуално изкуство. И ето сега Catch Without Arms продължава одисеята на вечно търсещите, на създаващите мозаични отражения. Концептът тук включва както позитивното и негативно мислене, така и противоположностите. Албумът е структуриран по начин, който дава възможност тази идея да се преплита във всяка една от песните.

Много добре избраното Ode To The Sun за откриващо парче действително облива с яркък залп от слънчеви лъчи и витална енергичност, на секундата сте увлечени от потока. Bug Eyes подхваща тази интезивност като същевременно открива истинската картина от хармонии, така характерна за групата. Едноименото Catch Without Arms подхожда по-разчупено - в редуването на мелодии и прескачащи китарни рифове. Тук се отгръща контрастът между мисли и чувства, вложени в създаването на музика. Лиричното оклонение Not That Simple прелъстява с проста и лееща се хармония, подплатена с интересна перкусионна част. Гласът на Gavin Hayes (също и текстописец) се плъзга толкова плавно, че ти се иска да станеш част от звънкото ехо. Zebra Skin е някак фънки ориентирано, живо, искрящо. Създава подобаващо релаксиращо настроение. Planting Seeds като че ли бележи преломната част в албума, текстовете играят наистина много важна роля в целия замисъл - а sea shell in a sea of shells, море от празни миди или пък нещо хубаво, в обкръжението на грозното или пък имено на красотата, зависи как ще се погледне. Парчето рисува красиво сияние, отекват треперещи китарни струни и изящно подскачаща басова линия. Jamais Vu - обратния ефект на deja vu, събуждайки се човек възприема всичко около себе си като изцяло ново. Така е и с песента, на моменти следиш развитието, на моменти ти се струва, че неусетно е започнала нова композиция, за това 'спомагат' наистина различните и неочаквани похвати, дочува се припева от Sang Real, но тук звучи по съвсем друг начин, непознато. Matroshka - да, има нещо общо с на всички познатите ни матрьошки - обгръщаща всички по-малки такива, както и това парче прави с предшестващите го. Последните няколко секунди откриват и завършващата мисъл - 'A Little Change... Like a Sunset, or a Photograph of One'.

Catch Without Arms се е получил някак по-достъпен от предшественика си. Според самите музиканти това не е станало съзнателно, по-скоро е резултат от желанието им да ескперемнтират и да придават именно мелодичност и лекота на музиката, ако точно това им се иска за момента. А може би просто са усъвършенствали композирането си.
Напомня на: A Perfect Circle, Interpol, Glassjaw
Оценка: 12345
коментари [3] 
 
 
© 2003 Booze Project :: As far as the laws of mathematics refer to reality, they are not certain; and as far as they are certain, they do not refer to reality.
Albert Einstein