Песните в албума:
1. Задушница2. На Заник
3. Константинопол
4. Борнона
5. Кукуд
Kayno Yesno Slonce
Чакрък
Година: 2004
Лейбъл: Corvus Records
Държава: България
http://www.corvusrecords.com/dark-ambient-music.htm
Чакрък
Година: 2004
Лейбъл: Corvus Records
Държава: България
http://www.corvusrecords.com/dark-ambient-music.htm
Kayno Yesno Slonce (от прабългарски - Като Ясно Слънце) е проект на Веселин Митов, а дискът Чакрък е записан в Габрово през "студената зима на 2001/2002", както гласи информацията от обложката. Стилът на петте композиции е мрачен ембиънт със силно изразен етно привкус, явяващ се основната характеристика на целия албум. Всеки докоснал се поне един път през живота си до магията на българската природа и самобитна духовност ще ги открие въплътени в музиката по един много сполучлив начин.
Както и се очаква от един ембиънт албум мелодията е сведена до минимум за сметка на звукови картини, изграждащи цялостна и хомогенна атмосфера. Всяка композиция има собствен облик - в Задушница на фона на ефирни клавири и проливно валящ дъжд се чуват, както минималистични удари по хлопатари, така и специфичният звук на кавала. На Заник въвежда православни църковни напеви, а в Константинопол изведеният на преден план кавал е сякаш пропит с мъката на българския народ. Имаме и удоволствието да чуем изпята българска реч, издържана във всички традиции на родната ни фолклорна тематика. В Бонона основното е характерният звук на българската гайда, който кара сърцето да трепне патриотично, а Кукуд е пиеса изцяло изградена от перкусии. Именно това разнообразие, запазващо цялата хомогенност е едно от големите достойнства на албума.
Още от сега предчувствам как през идващата зима в моменти на вглъбеност това ще е музикалният фон, който съзнанието ми ще попива.
Както и се очаква от един ембиънт албум мелодията е сведена до минимум за сметка на звукови картини, изграждащи цялостна и хомогенна атмосфера. Всяка композиция има собствен облик - в Задушница на фона на ефирни клавири и проливно валящ дъжд се чуват, както минималистични удари по хлопатари, така и специфичният звук на кавала. На Заник въвежда православни църковни напеви, а в Константинопол изведеният на преден план кавал е сякаш пропит с мъката на българския народ. Имаме и удоволствието да чуем изпята българска реч, издържана във всички традиции на родната ни фолклорна тематика. В Бонона основното е характерният звук на българската гайда, който кара сърцето да трепне патриотично, а Кукуд е пиеса изцяло изградена от перкусии. Именно това разнообразие, запазващо цялата хомогенност е едно от големите достойнства на албума.
Още от сега предчувствам как през идващата зима в моменти на вглъбеност това ще е музикалният фон, който съзнанието ми ще попива.
Напомня на: Исихия
Оценка:
коментари [0]
Коментари по албума 202 2
Включване / Регистрация