Black Bombaim

Утре Black Bombaim ще свирят за първи път в България по наша покана. С басистът им Tojo разговаряме за хашиш от Амстердам, африканска музика и как в България се клати глава за \"да\" и \"не\".

Rawk\'n\'Roll: Здрасти! Аз съм Иван от Rawknroll . Ние се опитваме да правим концерти в България, с все по-голям успех. Ей сега дори организираме концерт на вашата група; за интервюто: кажи ни как изобщо стартирахте Black Bombaim?
Tojo: Значи: Black Bombaim е psychedelic rock trio от Барселос, северна Португалия; Ricardo Miranda свири на китара, Paulo Senra свири на барабани и моя милост Tojo Rodrigues – свиря на бас. Създадохме групата през 2007 и от тогава сме издали 4 LP, както и доста други неща.

От къде идва името Black Bombaim и кой от бандата го измисли?
Името на бандата е препратка към песента Amesterdao на Mao Morta, култова португалска група, от която ние сме силно повлияни. Black Bombaim конкретно е наименованието на вид хашиш, продаван в Амстердам, по времето, когато Adolfo Luxúria Canibal - вокалист и основен текстописец на групата - е писал въпросната песен.

Как решихте, че с Blаck Bombaim ще свирите именно инструментална музика?
Просто така се получи. Реално, така и не потърсихме вокалист, понеже доста се кефихме да си джемим тримата. Всички харесваме рокенрол и просто започнахме да свирим, без да се вкарваме в някакви структури, текстове и т.н. Това е.

Опиши ни как си композирате нещата: джемите си заедно или някой от вас измисля някакъв мотив, подава го на другите, или как?
Предимно джемим в репетиционната и когато стигнем до нещо, което ни кефи и тримата, хващаме го, и го развиваме. Няма някой, който да е основен композитор, всеки от нас дава по нещо. Понякога се получава, понякога - не.

А кой е отговорен за артуърка ви? И как решавате какъв точно артуърк да ползвате?
До момента сме работили с няколко човека, всичките доста различни един от друг, но изключително талантливи. Pedro Lourenço, Alan Forbes и André Coelho са правили тишърт дизайни за нас: страхотни таланти, на които ние сме огромни фенове! За обложки на албуми работим с Sérgio Coelho от Bolos Quentes Atelier в Порто. Той е наш добър приятел, разбира пределно добре какво желаем и винаги изскача с яки идеи, различни от това, което виждаме в други банди, което ни кефи доста.

Кажи малко повече за колаборативните ви проекти: знаем, че сте издавали албуми с GNOD и La La La Ressonance. Как изобщо се стигна до тези неща?
Ами, когато свириш в инструментално трио, на моменти не е много трудно да позациклиш, предвид това, че разполагате само с три инструмента. Затова ние обичаме да поразнообразваме, като постоянно свирим с други музиканти/групи. Свирим доста с хора, които са били наше вдъхновение през годините, като често идеята за подобни колаборации идват от Joaquim Duraes - нашият издател от Lovers & Lollypops, който също така е и организатор на провеждания в нашия град Milhoes de Festa festival. Ние свирим там всяка година и повечето неща са се раждали именно по време на този фестивал, както е с Black Gnod и La La La Ressonance.

Кажи ни повече за сцената в Португалия: има ли много фенове, готини клубове, лейбъли, каква е цената на билет за концерт и т.н.?
По мое лично мнение, нещата започват да стават все по-добре. Хората са доста отворени към нови и експериментални неща. Има клубове за всякакъв тип музика, макар да са предимно в по-големите градове на страната като Порто и Лисабон, има все повече промоутъри, работещи за развитието на една разнообразна сцена. Относно цените на билетите: смятам, че са доста добри, сравнение с други страни от Европа. Със сигурност говорим за малка сцена в малка държава, но вярвайте ми, нещата са били доста по-зле.

Някои португалски банди, за които трябва да се ослушваме?
Задължително обърнете внимание на Sensible Soccers, Gala Drop, Glockenwise, La La La Ressonance, Bruno Pernadas, Filho Da Mae и Norberto Lobo.

Кажи ни малко и за вас самите. Например, какво работите?
Ситуацията в Португалия не е много розова в момента, както е и на много места в Европа. От тази гледна точка, сме принудени да работим неща, които да ни позволяват хем да се изхранваме, хем да можем да свирим и да пътуваме. Аз лично, в момента съм безработен, а Paulo и Ricardo (барабани и китара) работят в семейни бизнеси. Ние сме обикновени хора от малък град в северна Португалия. Не ме разбирай погрешно, но не можем всички да бъдем дизайнери и архитекти, като повечето музиканти, за които си чувал, хахах...

Някакви странични проекти, включващи членове на Black Bombaim?
Paulo и Ricardo свирят в една гаражна банда, която се казва ALTO!, и която е on hold от доста, доста време...

Какво е мнението ти за съвременната ситуация с шерването на музика, стрийм платформите, възможността да платиш, колкото искаш, която Bandcamp предлага и т.н.?
Всички ние сме израсли с вмененото разбиране, че всичко това, за което говориш, е пиратство. Като изключим Bandcamp, разбира се. Пиратството, обаче, се случва тогава, когато ти използваш нечий труд с цел печалба. За нас тримата, ако не съществуваше шерването на музика, малцина биха чули онова, което правим. Ако хората не сваляха нашите албуми от интернет, сега нямаше да го правим това интервю с вас, нямаше и да ни поканите да свирим в България. Смятам, че ако си добър музикант и хората харесват музиката ти, те биха си купуили твоите лабуми, за да те подкрепят.

Песните във втория ви албум Titans носят имена на различни хора, понеже?...
...понеже това са имената на хората, участващи като гости в дадените парчета :)

Ясно. В този ред на мисли, кои са нещата/музикантите, вдъхновили музиката ви?
Твърде много са! Предимно всичко, което е от 70-те, класическия джем-рок, немската сайк електроник и краутрок, африканската музика, или комбинацията от всичко това!

Какво слушаш в последно време?
Ами реално не слушам много музика в последно време. Предимно краутрок и понеже в момента прекарвам доста време в Испания, слушам фламенко, без майтап.

Пак ще питам за колаборациите: с коя банда бихте искали да делите една сцена?
Не мога да кажа конкретно име, отворени сме да свирим с всяка група, стига да не ни изпият всичката бира и уиски от бекстейджа! Напоследък свирим с доста саксофонисти: това е толкова готин и експресивен инструмент, и всички имат различен подход към него!

Какво е мнението за така наречения retro-rock и банди като Kadavar и Blues Pills?
Мисля, че е нещо страхотно! Ако искаш да изкажеш респект към дадена ера в музиката, това е най-добрият начин да го направиш! Делили сме една сцена и с двете банди по време на различни фестивали, и двете са жестоки! И публиката се кефи доста, което прави концертите им още по-яки! Като цяло, смятам, че живеем в страхотни времена за ъндърграунд рок музиката.

Като заговорихме за отминали времена в музиката, в момента ставаме свидетели и на шеметно завръщане на винила като предпочитан музикален носител. Какво мислиш за това: защо се случва, според теб, и ще бъде ли временно или този път ще е завинаги?
Какво мога друго да кажа, освен, че случващото се е страхотно! Да, има голям хайп и да, станало е модерно да купуваш винили, но пък аз съм ок с това, понеже ние винаги сме искали да издаваме винил и ето - правим го! Това е най-добият начин да се наслаждаваш на музиката и на артуърка към нея, наистина.

Някога ще преиздадете ли албума на Black Gnod, който е меко казано велик?
Не, нямаме такива планове. Но, ако Cardinal Fuzz или някой друг лейбъл пожелае да го направи, ние със сигурност няма да се противим.

Какво знаете за България и какво очаквате от вашия концерт тук?
Не знаем много, а и тримата ще бъдем там за първи път. Единственото, което знаем, е че трябва да кимаме с глава по точно обратния начин за \"да\" и \"не\" от начина, по който го правим тук. Иначе, очакваме да стане един жесток концерт, хората да се изкефят много, да направим нови приятели и така...

Благодарим за това интервю, ще се видим в сряда!
коментари [0] 
 

Ако искате да използвате нещо, правете го. Само споменавайте източника.
 
 
© 2003 Booze Project :: As far as the laws of mathematics refer to reality, they are not certain; and as far as they are certain, they do not refer to reality.
Albert Einstein