Северия
Една от групите, които подгряваха легендарните гърци Rotting Christ при поредния им концерт на българска земя бе Северия, чийто лайв дебют бе именно тогава. Излизайки първи гордо на сцената, те вдъхнаха надежда на българския фен, че блек метълът все още не е умрял, даже напротив - предстои му едно ново и силно възраждане. Вокалът и китарист на групата - Wulfilla von Asburg бе така добър да отговори на поредицата от въпроси, породени от моето любопитство и интерес към сегашните и бъдещите прояви на бандата.
RR: Здрасти, Боби! Северия е може би най-новата група в блек метъл средите, ще ни разкажеш ли малко повече около идейната и концепция?
Е, не е най-новата, защото свирим вече около година и половина. Ако "студа" може да се опише музикално, ето това е една добра концепция за Северия. Не е блек метъл, въпреки че използваме някои неща от блек метъла.
Защото ми трябваше време да се настроя от това да свиря на бас към това да свиря на китара и да пея. Също така действахме по други проекти (AOG) аз и Firebliss, а Diabolus беше в чужбина.
RR: В Северия участват както бивши, така и настоящи членове на други метъл групи. Как се отразява това като цяло на музикалните ви идеи и може ли да се възприеме Северия като едно продължение на Diabolism?
Не, това е абсурд. Diabolism са: Deimoz, Angrist и Agarvaen. Тримата и само те/ние/. Не желая Северия да се счита като продължение на каквото и да било, а като начало. Различните хора оставят по нещо от себе си в музиката, което я обогатява. Аз казах. ХАУ!(Смее се)
RR: Но все пак не можеш да отречеш, че в музиката ви се долавят моменти , които доста наподобяват звученето на Diabolism.
RR: Повечето хора смятат, че българският език не става за метъл музика и особено за блек метъл. Какво е твоето виждане по въпросът и мислиш ли,че една група може да бъде възприета навън само ако музиката и е изцяло на английски или има шанс да пробие въпреки българските си текстове?
Ех, родна реч омайна сладка! Засега не съм чул българска група да бъде възприемана по какъвто и да е начин навън (като изключим много вежливите отговори на мейли), а за пробив в ъндърграунда е условно да се говори. Накратко: всеки да пее както си усеща музиката.
RR: Имахме възможност да ви гледаме на живо като съпорт група на концертът на Rotting Christ. Външният ви вид предизвика фурор сред феновето, породен от странните ви облекла и грим. Доволни ли сте от този ваш концерт и от поведението на публиката?
Ха-ха, чак пък фурор?! Е, ти беше там, ти ще кажеш. Аз мисля, че дебюта беше добър, постигнахме това което желаехме. Феновете ни посрещнаха добре, вторият концерт естествено ще е по-як.
За средата на април, заедно с нашите партньори от DOP (Distributor Of Pain) готвим, смея да твърдя, метъл събитието на годината за българския ъндърграунд. Северия ще вземем участие там. Записите ги започваме тези дни.
RR: Какво мислиш за ъндърграунд сцената в България? Мислиш ли, че тя се развива в по-добра насока или залязва бавно и само благодарение на шепа групи крета все още?
Напоследък се активизирахме. Има повече комуникация между изпълнителите, повече концерти. Сцена няма все още обаче. Сцената означава нещо като синдикат, в който правилата са ясни и всички са съгласни с тях.
RR: Да, точно това бих добавил и аз. Мисля, че разделението на стиловете и взаимното плюене между групите, защото и този момент го има, само пречи да се изгради силен и сплотен ъндърграунд.
Освен в плюенето, проблема е и в създаването на култура на потребителя. Хората свикнаха всичко да е на готово и в големи количества. България не може да се оплаче от липса на таланти и доста време техният талант се прахосваше за жълти стотинки, къде от лейбъли, къде от промоутъри. Естествено в момента са единици групите, които са на нивото на западните образци, но това е така, защото липсата на стимул убива творците.
Не говорих за музикална култура, ставаше дума за култура на потребителя, т.е. култура на купувача. Мисля, че безплатните mp3-ки доста обогатиха музикалната култура на българина (Смее се). Пример: "защо да си купя диск за 5-6-7 лева, като мога да изпия 6-7 ракии за тези пари?:
RR: Хе-хе, моя грешка, но и така да е. Все пак, за да накараш някой да си купи нещо нали трябва да го трогнеш къде с обложка, къде с качество на звука, къде с нещо друго. Ако тези неща куцат при дадена група как човек да си даде парите, дори и да няма шанс да си ги изтегли от интернет?
Ами не е съвсем така. Има образци с по-добър звук от западните. И с по-добър дизайн. Единици са, но ги има. Продават по 5 диска. И това е така защото все още има групи, които свирят за по бира.
RR: Какво имашпредвид с това?
Знаеш ли, наскоро си говорих с един приятел, барабанист. И той ми каза така: “От над 15 години се занимавам. Преди свирехме за кеф, но след 15 години свирене за кеф, все още нищо не се е променило. Като те поканят на концерт ти казват: "Евентуално пътните ще ти покрием", ами това че аз 15 години съм свирил и съм инвестирал кой ще ми го покрие?!” Това е известен барабанист на Biophobia и Necromancer. В хард-кор културата има по-голямо развитие. Там дават по 12 кинта за билет на български групи и ходят по мин 500 души. Зашо е така, питам аз???
Са сетиш!
RR: Благодаря ти за отделеното ти време за това интервю и се надявам много скоро да има нова актуална информация около Северия. Като завършек какво би посъветвал както българските групи, така и българският фен?
Първите да свирят повече, вторите да си купуват български дискове и да ходят на концертите на групите.
Е, не е най-новата, защото свирим вече около година и половина. Ако "студа" може да се опише музикално, ето това е една добра концепция за Северия. Не е блек метъл, въпреки че използваме някои неща от блек метъла.
RR: Година и половина не е малък период от време. Защо чак сега излизате на сцена?
Защото ми трябваше време да се настроя от това да свиря на бас към това да свиря на китара и да пея. Също така действахме по други проекти (AOG) аз и Firebliss, а Diabolus беше в чужбина.
RR: В Северия участват както бивши, така и настоящи членове на други метъл групи. Как се отразява това като цяло на музикалните ви идеи и може ли да се възприеме Северия като едно продължение на Diabolism?
Не, това е абсурд. Diabolism са: Deimoz, Angrist и Agarvaen. Тримата и само те/ние/. Не желая Северия да се счита като продължение на каквото и да било, а като начало. Различните хора оставят по нещо от себе си в музиката, което я обогатява. Аз казах. ХАУ!(Смее се)
RR: Но все пак не можеш да отречеш, че в музиката ви се долавят моменти , които доста наподобяват звученето на Diabolism.
Ами честно да ти кажа не мисля. Сега като свиря едната песен на китара доста се измъчвам и не съм убеден че съм настроен да мисля такива идеи като Deimoz примерно на китарата. Естествено много голяма част от времето ми е минало в Diabolism, където съм израснал като музикат (ако може така да се каже) и е нормално концепцията, за която съм спомагал в Diabolism да има някакво отражение и в Северия, но приликите са много по-малко от разликите.
RR: Повечето хора смятат, че българският език не става за метъл музика и особено за блек метъл. Какво е твоето виждане по въпросът и мислиш ли,че една група може да бъде възприета навън само ако музиката и е изцяло на английски или има шанс да пробие въпреки българските си текстове?
Ех, родна реч омайна сладка! Засега не съм чул българска група да бъде възприемана по какъвто и да е начин навън (като изключим много вежливите отговори на мейли), а за пробив в ъндърграунда е условно да се говори. Накратко: всеки да пее както си усеща музиката.
RR: Имахме възможност да ви гледаме на живо като съпорт група на концертът на Rotting Christ. Външният ви вид предизвика фурор сред феновето, породен от странните ви облекла и грим. Доволни ли сте от този ваш концерт и от поведението на публиката?
Ха-ха, чак пък фурор?! Е, ти беше там, ти ще кажеш. Аз мисля, че дебюта беше добър, постигнахме това което желаехме. Феновете ни посрещнаха добре, вторият концерт естествено ще е по-як.
RR:Сигурен съм в това, чакам го с нетърпение и по този повод какво ново да очакваме от Северия откъм записи и участия на живо?
За средата на април, заедно с нашите партньори от DOP (Distributor Of Pain) готвим, смея да твърдя, метъл събитието на годината за българския ъндърграунд. Северия ще вземем участие там. Записите ги започваме тези дни.
RR: Какво мислиш за ъндърграунд сцената в България? Мислиш ли, че тя се развива в по-добра насока или залязва бавно и само благодарение на шепа групи крета все още?
Напоследък се активизирахме. Има повече комуникация между изпълнителите, повече концерти. Сцена няма все още обаче. Сцената означава нещо като синдикат, в който правилата са ясни и всички са съгласни с тях.
RR: Да, точно това бих добавил и аз. Мисля, че разделението на стиловете и взаимното плюене между групите, защото и този момент го има, само пречи да се изгради силен и сплотен ъндърграунд.
Освен в плюенето, проблема е и в създаването на култура на потребителя. Хората свикнаха всичко да е на готово и в големи количества. България не може да се оплаче от липса на таланти и доста време техният талант се прахосваше за жълти стотинки, къде от лейбъли, къде от промоутъри. Естествено в момента са единици групите, които са на нивото на западните образци, но това е така, защото липсата на стимул убива творците.
RR: Не мислиш ли обаче, че въпреки ниската музикална култура на потребителя, все пак има нещо, което да не е наред, което да го накара да изисква повече и повече от изпълнителите?
Не говорих за музикална култура, ставаше дума за култура на потребителя, т.е. култура на купувача. Мисля, че безплатните mp3-ки доста обогатиха музикалната култура на българина (Смее се). Пример: "защо да си купя диск за 5-6-7 лева, като мога да изпия 6-7 ракии за тези пари?:
RR: Хе-хе, моя грешка, но и така да е. Все пак, за да накараш някой да си купи нещо нали трябва да го трогнеш къде с обложка, къде с качество на звука, къде с нещо друго. Ако тези неща куцат при дадена група как човек да си даде парите, дори и да няма шанс да си ги изтегли от интернет?
Ами не е съвсем така. Има образци с по-добър звук от западните. И с по-добър дизайн. Единици са, но ги има. Продават по 5 диска. И това е така защото все още има групи, които свирят за по бира.
RR: Какво имашпредвид с това?
Знаеш ли, наскоро си говорих с един приятел, барабанист. И той ми каза така: “От над 15 години се занимавам. Преди свирехме за кеф, но след 15 години свирене за кеф, все още нищо не се е променило. Като те поканят на концерт ти казват: "Евентуално пътните ще ти покрием", ами това че аз 15 години съм свирил и съм инвестирал кой ще ми го покрие?!” Това е известен барабанист на Biophobia и Necromancer. В хард-кор културата има по-голямо развитие. Там дават по 12 кинта за билет на български групи и ходят по мин 500 души. Зашо е така, питам аз???
RR: Защото там всички са сплотени, поддържат се и най-важното - феновете уважават всички, а не само дадена банда, която им е фаворитна!
Са сетиш!
RR: Благодаря ти за отделеното ти време за това интервю и се надявам много скоро да има нова актуална информация около Северия. Като завършек какво би посъветвал както българските групи, така и българският фен?
Първите да свирят повече, вторите да си купуват български дискове и да ходят на концертите на групите.
без коментари
Ако искате да използвате нещо, правете го. Само споменавайте източника.
Коментари 20 3
Включване / Регистрация